Hanefi Mezhebinde Yorumun Gücü Öncelik Açısından Kıyas Ve istihsan Tahlili Yusuf Erdem Gezgin

0 Yorum Yorum Yap
Stok Durumu
Stok No :

Hanefî fakihler kıyâs ve istihsânın karşı karşıya geldiği konularda ilke
olarak istihsânı öncelemelerine rağmen bazı durumlarda tam aksi bir
tercihte bulunmakta ve istihsânı terk edip kıyâs ile amel etmektedirler.
Kıyâs ve istihsân teâruzunda kıyâs lehinde yapılan tercihe ilk olarak İmam

Muhammed b. Hasan eş-Şeybânî’nin el-Asl adlı eserinde farklı fıkıh başlık-
ları altında rastlanmaktadır.

İstihsânın kıyâsa tercihi bilinen ve Hanefîlerin temayüz ettiği önemli
bir konudur. Ancak aynı ekol mensuplarının istihsânı terki ve istihsân
karşısında kıyası tercihi erbabının merakını celbeden önemli konular

arasındadır. Bir manada ehl-i hadis- ehl-i rey ayrışmasına sebep olan istih-
sân konusunda rey tarafının kıyâs tercihinin nedeni merak konusudur. Bu

yönüyle elinizdeki çalışmada Hanefî ekol içerisinde icra edilen farklı

yorumlama faaliyetinin nedenlerine ve yorumun gücüne işaret edilmekte-
dir. Bir diğer ifadeyle “hangi gerekçeyle kıyâs karşısında istihsânın terkedil-
diği” sorusuna cevap aranmaktadır.

Toplam 0 Yorum

0

Ortalama Puan

Yorum yapabilmek için Üye Girişi yapmalısınız