Geleneksel eğitim anlayışında baskın bir anlayış olarak öğrencilerin benzerliklerinden hareket edilmesi farklılıklara karşı körlük düze yinde bir tutum geliştirmiştir. Üstelik günümüz dünyasında küreselleşme ile beraber bireyleri etkileyen ortamlar iletişim ve ulaşım imkânları ile çeşitlenmiştir. Bu durum eğitimde farklılıkları dikkate alma zorunluluğunu beraberinde getirmiştir. Din öğretimi özel alanında ise konu daha hassas bir nitelik kazanmış, okul ve okul dışı ortamlarda farklılıklardan hareketle din öğretimi gerçekleştirilmesini ve din eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ihtiyacını doğurmuştur.Çalışma, okul ile sınırlı öğrenme ortamlarında farklılaştırılmış din öğretimini ele almıştır. Farklılaştırmaya göre dersin nasıl öğretildiği, her çocuğun nasıl öğrendiğine bağlıdır. Farklılaştırmada bütün öğretim faaliyetleri kanıta dayalı öğrenciyi tanımaya yönelik değerlendirme üzerine temellendirilir. Bu bağlamda farklılaştırılmış öğretim öğrenci merkezli eğitim anlayışını daha iyi anlamamıza katkı sağlar. Ayrıca çoklu zekâ, yapılandırmacılık, problem merkezli
ve beyin temelli öğrenme gibi popüler eğitim yaklaşımlarına açık çok yönlü bir eğitim felsefesidir. Teorik bilgi yanında aynı zamanda öğretmene farklılıklarla nasıl baş edeceğini gösteren, uygulamaya yönelik strateji ve tekniklere de sahiptir. Farklılaştırılmış öğretim, ufuk açıcı teori ve uygulamaları ile özellikle alanda görevli öğretmenlerin ve ilahiyat fakültelerinde okutulan “Özel Öğretim Yöntemleri” dersini alan öğretmen adaylarının yararlanılabileceği bir öğretim yaklaşımıdır.