Eğitim; insan ve insanın yetiştirilmesiyle ilgili temel etkinliklerden biridir.
Eğitimle yapılması gereken, insanın kendisini ve tabiatını bilmesi, tanıması,
hayatı anlamlandırmasıdır. İnsanı ve insan doğasını tanımak; insanların ilgi
ve yetenekleri, üstünlükleri, zafiyetleri ve sınırları hakkında önemli bilgiler
sağlayacağı gibi eğitimde yapılacak bütün düzenlemeler ve belirlenecek
amaçlar için de bir başlangıç noktası olacaktır. Bu bağlamda eğitilecek
insanlara nasıl bir öğretim programı hazırlanıp uygulanacağı büyük ölçüde,
eğitim sisteminin dayandığı insan anlayışına bağlı olacağı için eğitim uygu-
lamalarında ve bu uygulamanın teorik çerçevesini oluşturan eğitim felsefe-
sinde insan doğasını tanımlamaya ve anlamaya yönelik tartışmalar büyük
önem arz etmektedir. İnsan doğasına ilişkin inanç ve tutumlarımız; duygu,
düşünce ve davranışlarımızı belirlediği gibi başkalarından beklediğimiz
duygu, düşünce ve davranışların sınırlarını da tayin ettiği söylenebilir.
Dolayısıyla insan doğasına ilişkin varsayımlar ve tutumlar, bireyin kendisi-
ni ve çevresini algılama şeklini, günlük ilişkilerini ve yaşamını etkilediği
kadar dünya görüşünü de etkileyecektir. Bu itibarla Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi öğretmenleri ve İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri öğretmenlerinin
insan doğasına ilişkin bakış açılarının bilinmesi din ve ahlak eğitimi konu-
larına ilgi duyanlara teorik ve pratik katkılar sağlayacaktır.